Круглий стіл «Стоп – інструменталізації історії!

Перегляди: 386

05 лютого 2021 року викладачами ННІ історії, права та міжнародних відносин СумДПУ ім. А. С. Макаренка к.п.н, доц. Світланою Моцак, к.п.н., доц. Світланою Авхутською, к.і.н., ст. викл. Вікторією Михтуненко спільно з викладачами Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» було проведено круглий стіл-онлайн «Стоп – інструменталізації історії!», учасниками якого стали здобувачі вищої освіти закладів.

Захід проходив в рамках грантової програми проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», який виконується IREX (Рада наукових досліджень та обмінів) за підтримки Посольств Великої  Британії  та  США,  у  партнерстві  з  Міністерством  освіти  і  науки  України  та Академією української преси.

Модератором заходу виступила Галина Докашенко, доктор історичних наук, професор Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».

Мета заходу полягала  в формуванні навичок критичної оцінки джерела на прикладі  програми  курсу «История Отечества» для шкіл, які працюють на тимчасово окупованій території Донецької  та Луганської областей.

В рамках круглого столу здобувачами вищої освіти університетів було здійснено загальну характеристику програми (де, коли, ким створено), охарактеризовано зміст матеріалів Давньої історії України, Нової та Новітньої історії України тощо.

Наприкінці заходу було проведено тренінг на визначення у програмі «История Отечества» прикладів на співвідношення факту і судження, на емоційне забарвлення положень тощо.

Проведений захід сприяв формуванню навичок інфо-медійної грамотності: вміння розрізняти пропаганду, пошуку першоджерел інформації, вміння ідентифікувати та протидіяти стереотипам та дискримінації.

Під час підбиття підсумків учасниками круглого столу було визначено перспективи включення випускників шкіл з тимчасово непідконтрольної території в освітній простір України та висловлено сподівання на подальше співробітництво між вищими навчальними закладами.