Новини

Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід – 2025

До Дня науки 15-16 травня 2025 року відповідно до плану роботи СумДПУ відбулася VІІІ Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід».

Конференцію організували і провели Центр науково-освітнього партнерства і мережевої взаємодії та кафедра педагогіки Навчально-наукового інституту педагогіки і психології СумДПУ спільно з Кафедрою ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Серед співорганізаторів також - ВГО «Інноваційний університет»; Уманський ДПУ імені Павла Тичини; КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради; Прикарпатський НУ імені Василя Стефаника; Управління державної служби якості освіти в Україні в Сумській області; Економіко-гуманітарний університет у Варшаві (м. Варшава, Республіка Польща); Центр українських дослідників в Австрії (Австрія); Університет в Білостоку, Польща; Університет Альберти (Канада).

Програма заходу охоплювала 1)інтерактивні дискусійні платформи, 2)гостьові лекції, майстерки в межах весняного кампусу «Академічна культура дослідника», 3)підведення підсумків усеукраїнського конкурсу есе для здобувачів освіти «Доброчесність у навчанні: дотримуватися/ не можна/ порушувати», 4)презентації співпраці співорганізаторів.

Захід модерували Олена СЕМЕНОГ, доктор педагогічних наук, професор (СуДПУ) та Мирослава ВОВК, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України (ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України).

З мотивувальними словами до учасників звернулися:

Ганна ЗАІКІНА, перший проректор СумДПУ, яка у своїй промові  зазначила, що серед університетської спільноти – відомі науковці, видатні культурні, державні діячі, політики, письменники, освітяни, представники влади всіх рівнів, керівники підприємств, організацій,  установ. Понад 140 тисяч випускників вашого університету успішно працюють у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної, вищої освіти, очолюють великі наукові установи, культурно-освітні заклади та центри,   достойно представляють незалежну Україну у світі;

Світлана КОНДРАТЮК, директор Навчально-наукового інституту педагогіки і психології СумДПУ (https://www.youtube.com);

Ян КАПРАНОВ, доктор габілітований (мовознавство), професор (Економіко-гуманітарний університет у Варшаві, Республіка Польща);

Алла РЯБУХА, начальник Управління державної служби якості освіти в Сумській області (https://www.youtube.com) та ін.

Предметом обговорення наукового зібрання стали ключові концепти цінностей академічної культури та академічної доброчесності в освітньо-культурному й цифровому просторі закладів освіти, особливості академічної комунікації, культура наукового наставництва.

До оргкомітету конференції надійшло понад 250 заявок, а безпосередню участь у різних заходах конференції взяли 290 осіб.

Географія учасників: Сумська, Київська, Черкаська, Волинська, Запорізька області, Луцьк, Умань, Київ, Дніпро, Чернігів, Дніпро, Вінниця, Прилуки, Переяслав, Кам’янець-Подільський, Чернівці, Івано-Франківськ, а також представники з різних закладів освіти країн Польща, Канада, Франція, США, Австрія, Німеччина.

Родзинкою заходу стали гостьові лекції, проведені фахівцями в межах весняного кампусу «Академічна культура дослідника»:

«Академічна доброчесність: одна на всіх чи в кожного своя?», лектор - Оксана ЗАБОЛОТНА, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, дослідниця War Child, президент Української асоціації дослідників освіти;

«Наукова доповідь: від зародження ідеї до публічного представлення результатів», лектор - Ольга КРАСНИЦЬКА, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри суспільних наук Національного університету оборони України;

«Міжнародні політики використання штучного інтелекту у вищій освіті», лектор -  Кирил КОТУН, кандидат педагогічних наук, старший дослідник, ст. наук. співроб. відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих, голова ради молодих вчених Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, співголова Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» НАПН України (https://www.facebook.com )

Робота конференції тривала у змішаному форматі в межах інтерактивних дискусійних платформ:

1)ЦІННОСТІ АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В КОНТЕКСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ:

Аліна СБРУЄВА, СумДПУ («Змістові та організаційні засади поглиблення розвитку Європейського простору досліджень: досягнення та перспективи);

Наталія ГРОНА («Прилуцький гуманітарно-педагогічний фаховий коледж імені Івана Франка» Чернігівської обласної ради, НУ «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка («Українська мова як інструмент формування критичного мислення та академічної культури» https://www.facebook.com);

Ольга ФАСТ, КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради («Соціальні виміри управління якістю докторської освіти (PhD Education): національні, євроінтеграційні та глобальні контексти»);

2) УТВЕРДЖЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ОСВІТНЬО-КУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ ЗАКЛАДУ:

Наталія ГОГОЛЬ, Глухівський НПУ імені. О. Довженка («Академічна культура в освітньо-культурному просторі університету: наукове осмислення постаті Олександра Довженка

https://www.youtube.com);

Світлана МОЦАК, СумДПУ («Академічна доброчесність як чинник якісної підготовки фахівців у галузі історичної освіти»); Яна ПРИСТУПА, Криворізький ДПУ («Формування академiчної культури дослідника у сфері природничої освіти: європейські підходи та українські реалії»);

Ольга СМОЛЕНКО, Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Сумській області («Академічна доброчесність в освітньому процесі закладу професійно-технічної освіти»);

Наталія ПОНОМАРЕНКО, СумДУ («Практики реалізації культури академічної доброчесності на факультеті СумДУ https://ifsk.sumdu.edu.ua66);

Наталія КОБИЛКО, Харківський НУ внутрішніх справ («Передумови синдрому професійного вигорання у викладачів ЗВО»);

3) ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ Й АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА ДОСЛІДНИКА

(Оксана ЦЮНЯК, Прикарпатський НУ імені Василя Стефаника («Формування цінностей академічної культури здобувачів вищої освіти в епоху штучного інтелекту» https://www.facebook.com); Yan KAPRANOV, School of Humanities and Fine Arts University of Economics and Human Sciences in Warsaw (Poland) «Multilingualism, AI, and Digital Inclusion: Students’ Views on the Future of European Language Policies» https://www.facebook.com;

Оксана ПРИХОДЬКО, ДУ «Київський авіаційний інститут» («Штучний інтелект та академічна доброчесність у дискурсі навчально-наукової діяльності здобувача вищої освіти»), Катерина БАРИШ, СумДПУ («Використання штучного інтелекту в освіті: виклики та загрози академічній доброчесності»); Марина ОЛЬХОВИК, НУ «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка («Критичне мислення в цифрову епоху: виклики для академічної культури дослідника у національному та європейському контексті»);

4) АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА В ОБ'ЄКТИВІ МІЖДИСЦИПЛІНАРНИХ СТУДІЙ

(Ірина КУЧЕРЕНКО,  Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України («Мовленнєвий етикет наукової комунікації»); Галина КУЗНЕЦОВА, Глухівський НПУ імені Олександра Довженка («Комунікативістика й академічна культура в підготовці вчителя української словесності: межі перетину та полівалентність функційних обов’язків учителя»); Ольга КОНОНЕНКО, Інститут української мови НАН України («Віртуальні шати вчителя: мовна мода мережевого дискурсу»); Ірина НАСМІНЧУК, Навчально-реабілітаційний ЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут»(Академічна комунікація в умовах інклюзії), Анастасія КУЗЬМЕНКО, Херсонський ДУ, ЗПО “Adolf-Reichwein-Schule”, Німеччина (Академічна доброчесність майбутніх докторів філософії в об'єктиві міждисциплінарних студій); Юлія РУДЕНКО (Трансформація ролі вчителя від технічного спеціаліста до педагога цифрової ери; СНАУ (https://www.youtube.com); Олександр ІЛЬКАЄВ, аспірант (Виховання доброчесності у фахівців музичної сфери).

Працювали секції: академічна культура й етика у вищій освіті: європейський, національний виміри; формування основ академічної культури у закладах освіти, закладах фахової передвищої освіти; культура наставництва в українському та європейському університеті; академічне письмо, академічна комунікація; цифрові технології в освітньому процесі й академічна культура дослідника.

У межах конференції журі підвели підсумки Всеукраїнського конкурсу есе “Доброчесність у навчанні: дотримуватися не можна порушувати”, участь у якому взяли 111 здобувачів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти різних регіонів України з різних регіонів України.

Ураховуючи ідеї та пропозиції, висловлені у доповідях, виступах, у загальній дискусії, учасники конференції сформулювали низку пропозицій, з-поміж яких - реалізація принципів академічної доброчесності в освітніх програмах; міжрегіональна і міжнародна співпраця; розвиток співпраці наукових установ, закладів освіти України і закордону з метою наукових міждисциплінарних досліджень актуальних питань.

Щиро дякуємо усім учасникам за підтримку важливого заходу.

Адреса

Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка
Адреса: 40002, Сумська обл., м. Суми, вул. Роменська 87
Телефони: (0542) 68-59-02
Web-сайт: www.sspu.edu.ua
E-mail: rector@sspu.edu.ua

Приймальна комісія

Адреса: 40002, м. Суми, вул. Роменська, 87
E-Mail: prcom@sspu.edu.ua
Тел.: +38 (0542) 22-12-44
        +38 (0542) 68-59-15

Моб.: +38 (093) 256-67-28,
          +38 (099) 601-07-23
viber b306d  
feysbuk pk c9b38   instagram pk e72ca   tik tok pk 9443a


З питань оплати за навчання звертатися каб. 157 (1 поверх факультету іноземної та слов’янської філології) тел.: +380953508578

Аспірантура та докторантура

E-Mail: aspirantura@sspu.edu.ua
Тел.: +38 (0542) 68-59-39

Електронний розклад

Електронний розклад СумДПУ Android додаток

Електронний розклад СумДПУ iOS додаток

Меню

Мій розклад