Чого навчатися, щоб уроки в новій українській школі були цікавими – це запитання з'ясовували магістранти-філологи на бінарному занятті з методики викладання української мови.
Одна із відповідей – співпрацювати вчителям української мови і літератури із учителями початкової школи.
Участь у дискусії взяла Шамунова Катерина Віталіївна, методист з початкової освіти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Окреслимо деякі тези діалогу зі стейкхолдером:
- Із 2017 року 4 заклади загальної середньої освіти області залучені до дослідно-експериментальної роботи «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти»;
- Кожний день юних експериментаторів у Новій українській школі починається з ранкового кола, це формує настрій дітей на день, їхнє дружнє ставлення один до одного і любов до школи;
- Тижні у НУШ несуть тематичний характер;
- Опановуємо ігрові методики. Одна із них – навчання з LEGО. Це надзвичайно ефективний навчальний матеріал. Діти з великим захопленням працюють на уроках, використовуючи цеглинки LEGO.
Учителі пілотних шкіл постійно опановують нові методики, проходять навчання на курсах підвищення кваліфікації. На платформі EdEra – комбінований очно-дистанційний курс. Він відкритий для всіх охочих. Пройти навчання може не лише учитель, який хоче опанувати нові методики, а й батьки школярів.
У святковий день аналізували і словники. Словник фахівці називають інтелектуальним наставником і путівником в океані лексичних скарбів мови; вагомою є роль словника у формуванні основ академічної культури учнів ( на світлинах – участь учнів початкової школи у конференції 2019 р.). Мета словників залежно від призначення і функцій (загальномовний чи спеціальний, одномовний чи перекладний та ін.) сприяти у виконанні дослідницької роботи на уроках української мови. Робота з тлумачним словником загострює сприйняття і розуміння глибинного смислу рідного слова.