Особливе місце у системі професійної освіти вчителя посідає фахова практика.
У Концепції розвитку педагогічної освіти (2018 р.)[1] педагогічну практику визначено обов’язковою складовою освітнього процесу підготовки здобувачів вищої освіти до педагогічної професії. Саме у процесі практики відбувається засвоєння певної системи норм, правил, соціальних ролей і цінностей.
Запровадження карантину, пов’язаного із поширенням в Україні вірусу COVID-19 і перехід закладів освіти на дистанційну форму навчання, загострили проблеми проходження студентами педагогічної практики. Про специфіку практики, організаційно-педагогічні умови, конспекти, форми, методи, оцінювання учнів, профорієнтаційну роботу під час практики обговорюємо 23 листопада 2021 року на звітній конференції з виробничої педагогічної практики з української мови і літератури, англійської мови.
Доповідала стосовно сучасних викликів до практики та модерувала захід керівник практики проф. Семеног О.М.
Студенти-практиканти 262 і 263 груп факультету іноземної та слов’янської філології звітували про педагогічну практику в КУ Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15 ім. Д. Турбіна, м. Суми, КУ Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 24, м. Суми, Косівщинський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Лесі Українки Степанівської селищної ради Сумського району Сумської області, Голубівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Садівської сілької ради Сумського району Сумської області, Козацький НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів. – ДНЗ» Бочечківської сільської ради, Сумський державний педагогічний університеті імені А. С. Макаренка.
Участь у заході взяли к.п.н., доцент Чикалова М. М та відповідальні методисти доц. Н. В. Громова доц. Н. І. Кириленко, доц. В. В.Герман, доц. Кумеда О.П., проф. Л. М. Горболіс, проф. Т. П. Беценко
Почесними гостями й активними учасниками онлайн-заходу стали запрошені стейкхолдери: учителька української мови і літератури Сумської гімназії №1 Баєва А.В., завідувачка кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри слов’янської філології та журналістики Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського Попова О.А., вчителька
української мови та літератури, зарубіжної літератури Київської гімназії-інтернату №13 Ходацька О. М., докт. пед.н., завід. відділу змісту і технологій педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України М.П. Вовк, доктор філологічних наук, професор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, Кульбабська О.В., докт. пед.н., професор кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Григоренко Т.В., директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників Сумської міської ради Закорко В.В.
Строгий звіт мимоволі перетворився на калейдоскоп теплих спогадів про незабутній досвід роботи з учнями, співпраці із учителями.
Студенти презентували педагогічну практику у формі цікавого змістовного відеоролику, в якому поділилися моментами практики, власними враженнями та подякували викладачам-методистам та вчителям за допомогу та підтримку.
Запрошені гості поділилися своїми враженнями в чаті:
- Тетяна Григоренко: Дякую магістрам, за такий чудовий захід! Сучасно, натхненно і радісно за таке покоління майбутніх учителів!
- Олена Кульбабська: Дякую за змогу брати участь у фаховому полілозі щодо особливостей організації та ефективного проведення педагогічної практики на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Ваша Альма матер задає високий тон на освітньому просторі України. Творчих успіхів!
- Мирослава Вовк: Глибоко вдячна, дорогі колеги, викладачі, здобувачі освіти, за любов до своєї професії, за "сродну" працю, за можливість зануритися в інноваційне університетське середовище, за реалізацію інновацій під час проведення практики
- Ольга Ходацька: Надзвичайно високий рівень проведення заходу! Дякую, шановна Олено Миколаївно! Бажаю нових творчих досягнень!
- Алла Баєва: Шановні колеги, щиро дякую за запрошення! Цікаво, сучасно, натхненно! З радістю чекаємо талановитих молодих колег у наших школах!
Звичайно, ми, студенти-практиканти, безмежно вдячні кожному викладачеві за знання, досвід, підтримку та поради, які ми здобували та отримували протягом таких уже швидкоплинних років навчання .
Звітна конференція пройшла дуже емоційно, насичено, а головне – продуктивно.
[1] Концепція розвитку педагогічної освіти (2018). URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti