18 жовтня 2024 року в межах заходів з академічної доброченості доктор філологічних наук, професор Ян КАПРАНОВ (University of Economics and Human Sciences in Warsaw, Польща) прочитав для аспірантів та молодих вчених СумДПУ гостьову лекцію «Грантовий менеджмент у вищій освіті: підготовка проєктних пропозицій».
Дослідник окреслив такі питання: розуміння основ грантової діяльності, фундаментальна роль грантів, важливість підготовки проєктних пропозицій для успішного залучення фінансування; розглянув конкретні кейси підготовки проєктних пропозицій (аналіз потреб та визначення цілей проєкту, розробка проєктної ідеї та концепції, складання бюджету); обѓрунтування важливості проєкту відповідно до вимог грантодавця, грантовий проєкт та академічна доброчесніть.
Я.Капранов ознайомив із проєктом -переможцем 2024 р. ESPERIDTA - Європейські студії підтримки польської освіти та досліджень у цифровій трансформації: міждисциплінарний підхід (Грантова угода 101172710 - ESPERIDTA - ERASMUS-JMO-2024-HEI-TCH-RSCH), дослідив шлях від подання пропозицій до реалізації.
До лекції долучились аспіранти як СумДПУ, так і Інституту педагогічної та освіти дорослих імені Івана Зязюна НАН України (науковий керівник і модератор – проф. Мирослава ВОВК), Прикарпатського національного педагогічного університету імені В.Стефаника, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Сесію від СумДПУ модерувала керівник Центру науково-освітнього партнерства і мережевої взаємодії, професор кафедри педагогіки Олена СЕМЕНОГ.
Присутні мали змогу поставити запитання й отримали ґрунтовні відповіді: як привести проєктні пропозиції з пріоритетами фінансування ЄС; важливість чітких цілей та вимірюваних результатів: як визначити та структурувати цілі проєкту; як представити свій проєкт так, щоб виділявся та відповідав критеріям оцінки; бюджетування на успіх; ефективні стратегії поширення проєктів: забезпечення видимості та впливу результатів проєкту.
Висловлюємо щиру подяку доктору філологічних наук, професору Я.Капранову за актуальну лекцію, прочитану з глибоким розумінням проблем проєктної діяльності.