Новини

І Всеукраїнська науково-практична конференція «Інфомедійна грамотність: виклики і стратегії розвитку в епоху цифровізації» у СумДПУ

У Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка, у межах 100-річчя від дня заснування Університету та 5-річної співпраці з програмою “Вивчай і розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті” (IREX) відбулась І Всеукраїнська науково-практична конференція “Інфомедійна грамотність: виклики і стратегії розвитку в епоху цифровізації”.

Метою заходу був взаємообмін кращими практиками формування медіаландшафту суспільства в епоху цифровізації; у тому числі на основі імплементаційних зв’язків інтеграції інфомедійної грамотності в освіту; розробка стратегій популяризації медіаграмотності на державному, освітньому, науковому, економічному рівнях на основі співпраці та створення партнерських інституцій задля гармонійного розвитку медіакомпетентної особистості в безпечному медіасередовищі та захищеному (від інформаційних та пропагандистських впливів) суспільстві, у тому числі в епоху цифровізації та розвитку Ш І.

Проблематика заходу охоплює: теорію і практику формування інфомедійної грамотності у вітчизняному і міжнародному просторі; інтеграцію інфомедійної грамотності в освітній процес у закладах освіти: практики подвійної імплементації; НУШ: взаємозв’язки і взаємовпливи компетентнісних уроків; розвиток критичного мислення та медіаграмотності як пріоритетні soft та meta skills фахівця XXI століття; цифрове суспільство: безпека, розвиток, трансформація; психогігієна особистості в епоху інформаційної війни.

Конференція знаменна тим, що порушені питання важливі як для наукової спільноти, так і для освітян, які виховують майбутнє України. Цьому свідченням були виступи шанованих партнерів та гостей: Олександри Усенко (програма проєкту “Вивчай і розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті” (IREX), Тетяни Іванової (Маріупольський державний університет, Академія української преси), Любові Найдьонової (Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, Українська асоціація медіапсихологів і медіапедагогів), Ольги Кравченко (національний проєкт із медіаграмотності “Фільтр” Міністерства культури та інформаційної політики України), Анни Яцишин (ДНУ “Український інститут науково-технічної експертизи та інформації”; Інститут цифровізації освіти НАПН України), Анни-Вероніки Краснопольської (“Куншт”), Альони Романюк, (КНУ імені Тараса Шевченка, фактчекінговий проєкт “Нота Єнота”).

Практичним досвідом упровадження медіаграмотності на освітніх платформах поділилися: Любов Цукор (освітній проєкт “На урок”), Іван Іванов, (Центр нової освіти).

Панельна дискусія була побудована таким чином, щоб відстежити взаємовпливи подвійної імплементації програми “Вивчай і розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті” на рівні “ЗВО-ЗЗСО-ЗПДО” протягом 2019-2024 рр. на основі розробки робочих навчальних програм, тренінгів, майстер-класів, підручників тощо. Із практикозорієнтованими доповідями виступили: Олена Семеног (СумДПУ імені А.С. Макаренка) “Культуромовна особистість молоді у проєкції розвитку на засадах інфомедійної грамотності (досвід грантових проєктів кафедри УМЛ СумДПУ)”, Олена Ісаєва (УДУ імені Михайла Драгоманова) “Критичний аналіз медіатекстів як необхідна метанавичка сучасної особистості”, Тетяна Коноваленко (МДПУ імені Богдана Хмельницького) “Вплив проєкту “Вивчай і розрізняй: інфомедійна грамотність на якість вищої освіти” “, Світлана Моцак (СумДПУ імені А.С. Макаренка) “Діджиталізація освітнього процесу в умовах воєнного стану як основа формування критичного мислення та аналітичних навичок у майбутніх вчителів історії”, Наталія Громова (СумДПУ імені А.С. Макаренка) “Використання штучного інтелекту на уроках мовнолітературної галузі (на прикладі нейромереж Ideogram та Bing)”, Максим Запорожченко, (Миколаївський обласний інститут післядипломної освіти, Академія української преси) “Стратегічні напрями розвитку медіаосвіти на Миколаївщині”, Лариса Ситник, (Комунальний заклад Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти) “Впровадження медіаосвіти для педагогів Сумщини”, Вадим Пилипенко (Полтавська академія неперервної освіти ім. М.В. Остроградського (IREX) “Інфомедійна грамотність в ПАНО ім. М.В. Остроградського”.

Надважливими для структури конференції був практичний досвід інтеграції інфомедійної грамотності в канву уроків із української мови, української літератури, історії, англійської мови, географії, біології, хімії, інформатики тощо. У цьому контексті актуальними були доповіді: Анни Киналь (“Вінницький технічний ліцей”), Людмили Таболіної (Київський ліцей “Educator”; півфіналістка світової Премії Global Teacher Prize 2023; фіналістка Премії Global Teacher Prize Ukraine 2019), Наталії Скриннік (Олександрійська гімназія, Київ), Олександра Черкаса (Київський військовий ліцей імені Івана Богуна, Київський національний лінгвістичний університет), Анни Книш (Сумська ЗОШ №27). А також симуляційні уроки з елементами медіаграмотності від Черкаса Олександра Олександровича, працівника ЗСУ, учителя української мови та літератури, зарубіжної літератури Київського військового ліцею імені Івана Богуна, українського онлайн-закладу SchoolToGо, аспіранта Київського національного лінгвістичного університету “Тема уроку: “Протидія кіберцькуванню на уроці української літератури”; Козлової Вікторії Вікторівни, кандидатки педагогічних наук, доцентки кафедри англійської філології та лінгводидактики. “Тема уроку: “9 клас. Digital Media: Developing Healthy Habits”, Панченко Тетяни Миколаївни, учительки української мови і літератури Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №26 Сумської міської ради “Тема: ”8 клас. Повторення відомостей про словосполучення й просте речення”, Негрій Ірини Олександрівни, директорки, вчительки історії та громадянської освіти вищої категорії Свеської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 "ліцей", Свеської громади Шосткинського району “Тема: “10 клас. Українська Держава (гетьманат Павла Скоропадського): внутрішня та зовнішня політика”.

Фасилітаційні сесії з формування медіаграмотності були представлені Ломакою Вікторією, вчителькою англійської мови Сумської загальноосвітньої школи №5, регіональною координаторкою проєкту “Вивчай і розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті” (IREX) у Сумській та Полтавській областях; Антифейковою інтелектуальною грою “Нота Єнота” від Подліняєвої Оксани (Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти) та відеоекскурсією “Від медіагігієни у родині до медіаграмотності у школі: на прикладі грантових проєктів Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка” модераторки заходу Ячменик Марини, старшої викладачки кафедри української мови і літератури, керівниці лабораторії інфомедійної грамотності Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка.

До участі у конференції було долучено більше 100 учителів закладів загальної середньої освіти України, професійно-технічної освіти на чолі з О.П. Смоленко, методисткою НМЦ ПТО у Сумській області, здобувачі вищої освіти — майбутні вчителі. Відгуки учасників конференції: https://www.facebook.com/groups/1575307036590159/.

Сумський педагогічний колектив уклінно дякує за тісну співпрацю колективу програми “Вивчай і розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті” (IREX), особисто — програмній менеджерці Олені Тараненко, колективу Академії української преси, потужну синергію співдіяльності всіх освітян, науковців, хто боліває за розвиток та поширення медіаосвіти в Україні.

Представники цих закладів вчора і сьогодні демонструють не просто об’єднання навколо теми медіаграмотності, а ЄДНІСТЬ усіх головних державних структур та приватних ініціатив, які опікуються формуванням медіаландшафту та медіащеплення українського суспільства. Так як і ми, всі українці, маємо бути ЄДИНИМИ і сильними, бо медіаграмотність - це про стійкість, про внутрішню силу, про правду, чесність, честь, гідність і відповідальність. Заради нас, заради нашого майбутнього, яке так мужньо боронять і відстоюють наші Герої, Збройні сили України, маємо потурбуватися про медіащеплення наших учнів, і через медіаосвіту — подолати всі виклики, які має на сьогодні українське суспільство, освіта, підготувавши (через надійні стратегії) якісне медіапідгрунтя, для ефективного і безпечного розвитку особистості в епоху цифровізації.

Адреса

Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка
Адреса: 40002, Сумська обл., м. Суми, вул. Роменська 87
Телефони: (0542) 68-59-02
Web-сайт: www.sspu.edu.ua
E-mail: rector@sspu.edu.ua

Приймальна комісія

Адреса: 40002, м. Суми, вул. Роменська, 87
E-Mail: prcom@sspu.edu.ua
Тел.: +38 (0542) 22-12-44
        +38 (0542) 68-59-15

Моб.: +38 (093) 256-67-28,
          +38 (099) 601-07-23
viber b306d telegram 357e7
feysbuk pk c9b38   instagram pk e72ca   tik tok pk 9443a

Електронний розклад

Електронний розклад СумДПУ Android додаток

Електронний розклад СумДПУ iOS додаток

Меню

Мій розклад