Previous Next

Круглий стіл «Роль педагогічної практики у професійному становленні майбутнього вчителя історії»

17 жовтня 2019 року кафедрою всесвітньої історії, міжнародних відносин та методики навчання історичних дисциплін ННІ історії та філософії СумДПУ імені А.С. Макаренка було організовано та проведено круглий стіл «Роль педагогічної практики у професійному становленні майбутнього вчителя історії».

На заході були присутні методисти практики Михайличенко О.В., Жуков О.В., Снагощенко В.В., завідувач навчальною та виробничою практикою студентів університету Ємець І.В., слухачі магістратури.

Метою роботи круглого столу було публічне представлення студентами-практикантами результатів педагогічної практики та  розкриття її важливості у формуванні професійної компетентності вчителя історії.

На обговорення було винесено такі теми, як  провідна роль педагогічної практики в системі якісної професійної підготовки майбутніх вчителів історії; методичне портфоліо майбутнього вчителя історії та його використання під час проходження виробничої практики; вплив педагогічної практики  на підвищення фахової та методичної компетентності, удосконалення педагогічної майстерності майбутніх учителів історії; проблема психологічних стосунків з учнями і пошук шляхів налагодження з ними контактів; застосування різних методів і організаційних форм навчання при проведенні пробних уроків історії, правознавства, громадянської освіти.

На думку відповідального методиста доцента Моцак С.І., тісна співпраця з загальноосвітніми школами, коледжами, ДПТНЗ сприяє якісному виконанню завдань практики. Цього року студенти мали змогу спробувати свої сили на базах кращих навчальних закладів міста та області: коледжу СНАУ, машинобудівного коледжу СумДУ, Сумського будівельного коледжу, Сумського медичного коледжу, ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр ПТО»,  ДНЗ «Сумський центр харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу», ДПТНЗ «Сумський центр професійно-технічної освіти», Сумський коледж харчової промисловості НУХТ, ДНЗ «Сумське міжрегіональне вище професійне училище», КЗ «Сумська гімназія-інтернат для талановитих та обдарованих дітей», КУ Сумська спеціалізована школа I-III ступенів № 25, Улянівська НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів, Роменського коледжу СНАУ, Охтирського коледжу СНАУ, ДПТНЗ «Роменське вище професійне училище», Краснопільської гімназії.

Студенти-магістранти повернулися із педагогічної практики з яскравими враженнями, емоціями, якими прагнули поділитися під час круглого столу з однокурсниками і викладачами. Магістранти представили відеозвіти, презентації, обмінювалися враженнями, досвідом, пропозиціями, ідеями, ділилися проблемами.

Слід відмітити студентів Гупало Катерину, Гайденка Олексія, Савченко Анну, Басевіч Романа, Бібікову Маргариту, Ломакіну Ольгу, відповіді та запитання яких були ґрунтовними та далекоглядними.

Доцільними були фотографії, зібрані за період практики, що відображали роботу студентів: із своїм класом, групою, участь у роботі методичного об’єднання навчального закладу, фрагменти уроків або позакласних заходів, на яких широко застосовувалися інноваційні форми, методи та прийоми в навчально-виховній діяльності.

Учасниками дискусії визначено було шляхи підвищення професійної компетентності майбутніх учителів історії та запропоновано у подальшому приділяти більше уваги покращенню методичного забезпечення, збагаченню методичного портфоліо, удосконаленню форм проведення уроків історії, громадянської освіти, передбачивши використання мультимедійних і комп'ютерних технологій.

І студенти, і викладачі вкотре мали можливість пересвідчитися, що проходження педагогічної практики – це надзвичайно важливий етап у професійному становленні майбутнього вчителя історії.


Надрукувати   E-mail