5 листопада співробітниками психологічної служби було проведено онлайн захід на тему: «Тайм-менеджмент.
Як навчитися ефективно використовувати свій час». Учасники мали можливість навчитися результативно розпоряджатися своїм часом для попередження стресу та хронічної втоми, бути ефективними та успішними у навчанні та роботі, творчих та інтелектуальних процесах, складанні іспитів.
Термін "тайм-менеджмент" запозичено з англійської мови ("time management") й означає "управління часом". Планування, націлене на досягнення цілей з мінімальною витратою часу та максимальною ефективністю. Тайм-менеджмент – це комплекс методів і технік для управління часом. Уміння планувати і структурувати свій день, тиждень, місяць і навіть рік дуже спростить ваше життя й обов'язково призведе до успіху.
Тайм-менеджмент - «управління часом», що можна трактувати як раціональний розподіл та ефективне використання часу.
Сутність тайм-менеджменту можна сформулювати як якісне виконання роботи, досягнення поставленої мети за мінімальний проміжок часу.
Для студентів, які не мали можливості бути присутніми онлайн, залишаємо ефективні поради тут:
1. Проаналізуйте свій час
Щоб оптимізувати свій особистий тайм-менеджмент, вам спочатку потрібно зрозуміти, на що витрачається час. Спробуйте старанно відслідковувати свій час протягом тижня, відстежуючи щоденні дії. Ці прості правила допоможуть:
- Визначте, скільки ви реально можете зробити за день
- Виясність речі які забирають у вас час
- Зосередьтеся на діяльності, яка приносить найбільшу віддачу.
Коли ви проведете цей аудит часу, стане досить ясно, скільки вашого часу витрачається на непродуктивні дії, розмови та мріяння. Ви отримаєте точніше уявлення про те, скільки часу займає певний тип завдань (що буде дуже корисно для їх виконання пізніше). Ця вправа також може допомогти вам визначити час доби, коли ви найбільш продуктивні — таким чином ви знаєте, коли працювати над проектами, які вимагають найбільшої зосередженості та креативності.
2. Планування справ
Цей крок абсолютно важливий для того, щоб навчитися керувати часом на навчанні. Навіть не намагайтеся почати свій день без організованого списку справ. Перш ніж залишити роботу на день, складіть список найактуальніших справ на наступний день. Цей крок дає змогу розпочати роботу зранку.
Викладення всього на папері ви звільняєте голову без зайвих думок і можете спати спокійно не переживаючи, що щось забудете. Натомість ваша підсвідомість починає працювати над вашими планами, поки ви спите, а це означає, що ви можете прокинутися вранці з новими ідеями для робочого дня.
3. Об’єктивно розставляйте пріоритети
Коли ви організовуєте свій список справ, пріоритети є ключовими для успішного управління часом. Почніть з усунення завдань, які не вимагають вашої уваги в першу чергу. Потім визначте три-чотири найважливіші завдання та виконайте їх першими — таким чином ви будете спокійні, що завершили найважливіше.
4. Поєднуйте схожі задачі
Заощаджуйте час і розумову енергію, намагаючись виконати всі завдання одного типу, перш ніж переходити до наступного. Наприклад, виділіть окремі часи для відповідей на електронні листи, телефонних дзвінків, зберігання документів тощо. Не відповідайте на електронні листи та повідомлення, щойно вони надходять, оскільки це відволікає увагу. Вимкніть сповіщення на телефоні та електронній пошті, щоб повністю усунути спокусу перевірити новини в робочий час.
5. Уникайте багатозадачність
Це одна з найпростіших порад щодо організації робочого часу, але її може бути однією з найважчих для дотримання. Зосередьтеся на поставленому завданні та заблокуйте всі відволікаючі фактори. Може виникнути спокуса робити декілька процесів одночасно, але ви просто стріляєте собі в ногу, коли намагаєтеся це зробити. Ви втрачаєте час і знижуєте продуктивність, переходячи від одного завдання до іншого.
6. Визначте часові обмеження для завдань
Частина планування вашого розкладу має включати встановлення часових обмежень на виконання завдань, а не просто працювати поки не виконаєте їх. Якщо ви прагнете налаштувати стабільний темп свого робочого процесу, техніка 25/5 допоможе вам перевірити список справ у 25-хвилинних фрагментах, роблячи короткі перерви між кожним перебуванням і більшу перерву після виконання чотирьох. Ця техніка врівноважує вузьку спрямованість з частими перервами, знижуючи психічне напруження та зберігаючи мотивацію.
7. Плануйте перерви
Дослідження показують, що регулярні перерви підвищують продуктивність, розумове благополуччя, прийняття рішень і пам’ять. А пропуск перерв може призвести до швидшого вигорання та більшого стресу.
Зробіть перерви частиною свого розкладу. Коли ви закінчите завдання, дайте собі час видихнути. Робіть невеликі перерви, щоб зарядитися енергією, будь то коротка прогулянка, гра в пінг-понг, трохи медитації тощо.
8. Навчіться говорити «ні»
Ви ніколи не навчитеся керувати часом, якщо не навчитеся говорити «ні». Тільки ви знаєте, на що у вас є час, тому, якщо вам потрібно відхилити запит, щоб зосередитися на більш важливих справах, не зволікайте. І якщо ви беретеся за проект, який, очевидно, нікуди не приведе, не бійтеся відмовлятися від нього.
9. Тримайте свій простір у чистоті
Для ефективного управління часом ця порада має бути у вашому списку справ. Якщо у вас на столі розкидані купи паперів, знайти потрібний вам буде все одно, що знайти голку в стозі сіна. Мало чого так засмучує, як втрата дорогоцінного часу на пошуки потрібної дрібнички. Не кажучи вже про те, як важко зосередитися через безлад.
Маленькі речі мають велике значення. Створіть систему зберігання документів. Скасуйте підписку на листи, які вам більше не потрібні.
10. Усуньте відволікання
Соціальні мережі, перегляд телеграм каналів, перериска, залипання в інстаграмі або тік ток — відволікання на роботі може бути безмежним. Ключ до управління особистим часом полягає в тому, щоб позбутися їх. Зачиніть двері, щоб обмежити відволікаючі фактори. Закрийте всі вкладки, крім тих, над якими ви зараз працюєте. Вимкніть сповіщення про обмін повідомленнями та залиште особисті телефонні дзвінки на обід.