Навчально-методичний центр ПТО у Сумській області, викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти Сумської області є важливими стейкхолдерами освітньо-професійних та освітньо-наукових програм СумДПУ.
Традиційними є спільні заходи інституцій-партнерів.
11 вересня 2025 року, попри складні обставини воєнного часу, Навчально-методичний центр ПТО у Сумській області провів семінар-практикум «Організація освітнього процесу з української мови та літератури, зарубіжної літератури у 2025/2026 н. р.: сучасні інструменти, форми та методи роботи». Традиційно до семінару запрошені представники СумДПУ.
У заході взяли участь 43 викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти регіону (ДПТНЗ «Синівський професійний аграрний ліцей», Конотопський професійний аграрний ліцей, Шосткинське вище професійне училище, Недригайлівське вище професійне училище, Відокремлений навчальний підрозділ ДНЗ «Охтирський центр ПТО» (м.Тростянець), ДНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту», ДНЗ «Шосткинський центр ПТО», ДНЗ «Білопільське ВПУ» та ін), більшість з яких – випускники СумДПУ різних років. Університет на заході представляв Центр науково-освітнього партнерства і мережевої взаємодії.
Модераторка заходу, методист Навчально-методичного центру ПТО у Сумській області Ольга СМОЛЕНКО окреслила пріоритетні напрями освітньої діяльності у 2025–2026 н. р. і створила атмосферу професійного й об'єктивного діалогу.
Ключові теми семінару спікерів:
електронний контент з української мови та літератури як інструмент розвитку цифрової компетентності педагога;
сучасний кейс викладача зарубіжної літератури: практичні підходи до організації занять;
інтерактивні інструменти (фотоквести, тренажери) як засіб підвищення мотивації учнів на уроках української мови та літератури;
культура мовлення як чинник формування професійного іміджу сучасного викладача
(дет. https://www.facebook.com).
Олена СЕМЕНОГ, професор кафедри педагогіки, проаналізувала низку практичних ситуацій та кращі практики формування культури академічної доброчесності в освітньому процесі, зосередила увагу на словниковій культурі, окреслила ініціативи з неформальної освіти в СумДПУ, схарактеризували тематику робіт переможців конкурсу з академічної доброчесності, в якому брали участь і здобувачі професійних (професійно-технічних) закладів освіти у 2023-2025 рр.
Дет. про конкурс:
Результати семінару: нові ідеї для організації занять, підвищення мотивації здобувачів освіти, розвитку професійної компетентності викладачів.
Щиро дякуємо всім спікерам і учасникам за плідну співпрацю, активну участь, тепло спілкування, конструктивний обмін цінним досвідом, обговорення напрямів науково-освітньої співпраці у 2025-2026 н.р.