Свято гідності та свободи України на факультеті іноземної та слов'янської філології пройшло під гаслом Всесвітнього Дня гідності від команди Global Digniti Day й EdCamp Ukraine #gdignity, #gdignityUkraine.
Цього року Всесвітній День Гідності проводиться в Україні вже уп’яте і відбудеться протягом символічного проміжку чаcу – з 21 листопада (День Гідності та Свободи України) до 9 грудня (Міжнародний день боротьби з корупцією).
До участі в ньому зареєструвалися 1 975 осіб, які, за попередніми підрахунками, планують залучити до участі 198 164 особи із різних закладів освіти по всій Україні.
Старша кураторка проєкту в СумДПУ імені А.С.Макаренка – завідувач кафедри української мови і літератури, доктор педагогічних наук, професор Семеног О.М. – представниця ідеї Всесвітнього дня Гідності.
Координаторка проєкту на факультеті іноземної та слов'янської філології СумДПУ імені А.С.Макаренка – заступник декана, кандидат філологічних наук, доцент Кириленко Н.І.
Кураторка проєкту в СумДПУ імені А.С.Макаренка – кандидат педагогічних наук Ячменик М.М.
Головний меседж заходу - принципи Гідності:
- Кожна людина має право на гідне життя.
- Гідне життя означає можливість реалізувати свій потенціал, що має підкріплюватися гідною медичною допомогою, освітою, заробітком і почуттям безпеки.
- Гідність означає свободу вибору, дій і повагу до цих прав.
- У своїх діях ми повинні керуватися почуттям власної гідності.
- Перш за все, наша гідність взаємопов’язана з гідністю інших людей.
Під час заходу студенти переглянули відеозвернення міністерки освіти і науки України Г.Новосад; поділилися власними історіями про гідність та написали листи у майбутнє... самим собі «Що я можу змінити на краще у своїй країні за 365 днів?».
Компонент «Гідність у дії!», забезпечують партнери події цього року:
- нові антикорупційні інструменти для застосування в школі від проєкту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні ВзаємоДія», що допоможуть говорити про недоброчесні вчинки і таке явище, як корупція, а також способи її попередження й подолання;
- ідеї щодо ознайомлення з Цілями сталого розвитку від ПРООН в Україні, щоб говорити з учнівством про Землю, як наш спільний дім;
- кілька активностей від команди Університету Еморі та Громадянської служби миру в Україні – GIZ за мотивами програми соціальноемоційного і етичного навчання, що допоможуть розвивати стійкість, співпереживання і взаємозалежність;
- марафон написання листів від Amnesty International в Україні на підтримку сміливих дітей і підлітків з різних країн світу, які борються за права людини, серед яких: Ясаман з Ірану, яка насмілилася боротися за права дівчат і жінок – перш за все, за право на індивідуальність, право не носити хіджаб; Сара і Шон з Греції, які, допомагаючи біженцям із Сирії, самі зазнали переслідування з боку влади Греції за свою волонтерську діяльність;
- презентації нових історій про досягнення жінок від Представництва в Україні Фонду імені Гайнріха Бьолля, що допоможуть привернути увагу до видимості і гідності жінок;
- відеосвідоцтва жертв Голодомору й Голокосту від USC Shoah Foundation та ZACHOR Holocaust Remembrance Foundation, які можна використовувати з навчально-виховною метою.
Учасники заходу висновкували:
- гідність є внутрішньою людською цінністю кожної людини;
- ми повинні підвищувати нашу власну гідність щоденно через результати власної діяльності;
- у нашому суспільстві необхідно більше говорити про гідність, а також потрібно більше активних дій;
- керуючись у своїх діях почуттям власної гідності, ми можемо сприяти розвитку позитивних глобальних змін на різних рівнях нашого суспільства;
- концепція «гідності» базується на тому, що всі люди мають внутрішнє почуття власної гідності;
- наше почуття власної гідності залежить від того, як ми ставимося одне до одного – що ми можемо зробити для підвищення почуття власної гідності й гідності інших людей.
- невід'ємними складниками поняття «Гідність» є людяність, взаємоповага та самоповага, честь!
Кураторка проєкту Всесвітнього дня гідності
в СумДПУ імені А.С. Макаренка
кандидат педагогічних наук,
керівник студентського гуртка «Медіаграмотність вчителя»
Ячменик М.М.