23 листопада 2021 року кафедрою спеціальної та інклюзивної освіти СумДПУ імені А.С. Макаренка було організовано та проведено V Регіональний науково-практичний семінар «Новітні технології спеціальної педагогіки: проблеми, перспективи та шляхи розвитку».
Цей захід зібрав науковців і практичних працівників освітніх, корекційно-реабілітаційних, медичних закладів, фахівців з інклюзивного навчання, керівників та працівників інклюзивно-ресурсних центрів з метою визначення актуальних проблем у сфері спеціальної та інклюзивної освіти та шляхів їх подолання, можливостей застосування новітніх технологій корекційної-розвиткової допомоги особам з особливими освітніми потребами.
З вітальними словами до учасників науково-практичного семінару звернулися заступник директора Навчально-наукового інституту педагогіки і психології, кандидат філософських наук, доцент Вертель Антон Вікторович та завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, доктор педагогічних наук, професор Дегтяренко Тетяна Миколаївна.
У своєму виступі кандидат педагогічних наук, доцент Косенко Юрій Миколайович наголосив на необхідності удосконалення змісту спеціальної та інклюзивної освіти з урахуванням потреб суспільства, спрямованих не тільки на всебічний розвиток особистості з особливими освітніми потребами, а й на своєчасному виявленні відповідних порушень у розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
З ґрунтовними доповідями перед присутніми виступили: директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Конотопської міської ради Блонова Тетяна Миколаївна; фахівець-консультант (вчитель-реабілітолог) комунальної установи Білопільської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр» Алексенко Наталія Валеріївна; практичний психолог комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Носівської міської ради Чернігівської області Довженко Світлана Петрівна; вчитель Міжнародної логопедичної онлайн-школи «Govorika» Пісоцька Тетяна Миколаївна та інші.
Доповідачі розкрили важливі аспекти діяльності інклюзивно-ресурсних центрів, їхні завдання та функції, висвітлили специфіку діагностування та оцінювання розвитку мовлення та навчальних навичок в дітей в умовах ІРЦ, описали особливості логопедичної допомоги та корекційно-розвиткової роботи вчителя-дефектолога в умовах ІРЦ, наголосили на важливості роботи практичного психолога, роботи з документацією, використанні сучасних методик та цифрових технологій в умовах ІРЦ.
На думку учасників заходу, семінар був корисний всім слухачам. Отримана інформація буде корисною в подальшій роботі з особами з особливими освітніми потребами.