У рамках реалізації проєкту AMUSE з 13 жовтня по 19 листопада 2025 року відбулась важлива серія онлайн-вебінарів «MOOC Development Principles and Challenges» під керівництвом Тартуського університету (University of Tartu).
Ця ініціатива забезпечила чудову можливість для активного навчання, формування цифрової компетентності та професійного зростання викладачам п’яти українських ЗВО, серед яких і СумДПУ імені А.С. Макаренка у складі: викладачів кафедри біології людини, хімії та методики навчання хімії Бабенко О.М., Харченко Ю.В. та кафедри дошкільної і початкової освіти Білєр О.С., Бутенко В.Г., Гаврило О.І., Колишкіної А.П. Під час вебінарів було детально охоплено всі етапи створення та реалізації якісного масового відкритого онлайн-курсу (MOOC).
В ході першої зустрічі, тема якої була «Проєктування MOOC і основи Moodle». викладачки естонського університету Марґіт Ояотс та Кадрі Кіхо обговорили особливості організації освітнього процесу з використанням MOOC, порівняли синхронне та асинхронне навчання та ознайомилися з різними стратегіями оцінювання. Ключові теми включали роль ШІ як партнера для створення контенту та оцінювання, аналіз цільової аудиторії, конструктивне вирівнювання та структуру курсу.
Вебінар №2 «Залучення, мотивація та збагачення слухачів у Moodle» був присвячений методам утримання уваги слухачів. Розглядалися стратегії залучення слухачів, системи зворотного зв'язку (для студентів та викладача, зокрема метод Start-Stop-Continue) та відстеження прогресу за допомогою блоку Moodle Completion Progress. Були представлені інструменти гейміфікації (значки Moodle, таблиця лідерів) та зроблено вступ до H5P як засобу створення простих інтерактивних елементів.
Вебінари №3 та 4 мали на меті поглиблене вивчення інтерактивного інструменту H5P. Зокрема, технічні аспекти: керування та робочий процес H5P, його функції повторного використання та копіювання, а також додавання базових елементів на курс. Авторки продемонстрували широкі прикладні можливості H5P, включаючи створення Course Presentation, Page/Column examples, Interactive Book, Interactive Video та інші.
Загалом, серія вебінарів AMUSE стала вичерпним покроковим посібником: від стратегічного проєктування та використання ШІ до впровадження інтерактивних інструментів (H5P) на платформі Moodle, що є важливим для успішної розробки сучасного MOOC.
#AMUSEproject #ErasmusPlus #AAC
___________________________
Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.




