У межах науково-дослідної діяльності СумДПУ імені А. С. Макаренка Навчально-Наукового Інституту фізичної культури 29 травня 2024 року ВИПУСКОВОЮ КАФЕДРОЮЛОГОПЕДІЇ проведено VІІІ Всеукраїнську студентську науково-практичну конференцію «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ, ПСИХОЛОГІЇ ТА ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ», що мала на меті висвітлення актуальних проблем наукових досліджень студентів вищих закладів освіти України з питань теоретичних й експериментальних досліджень зі спеціальної педагогіки, психології та фізичної терапії.
Співорганізаторами VІІІ Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції виступили представники кафедри терапії та реабілітації СумДПУ імені А. С. Макаренка; кафедри спеціальної та інклюзивної освіти; кафедри логопедії та спеціальних методик факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка; кафедри педагогіки та спеціальної освіти факультету психології та спеціальної освіти Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара; кафедри спеціальної та інклюзивної освіти факультету педагогічної і мистецької освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка; кафедри дефектології та фізичної реабілітації Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського; кафедри спеціальної освіти педагогічного факультету Херсонського державного університету; кафедри прикладної психології та логопедії факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти Бердянського державного педагогічного університету; кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т.І. Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету та кафедри педагогіки та спеціальної освіти Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка.
На пленарному та секційних засіданнях доповідачами (здобувачами вищої освіти ОС магістр та бакалавр) було охоплено такі проблемні напрями, як: корекційно-розвивальна, психолого-педагогічна та реабілітаційна роботи серед осіб з особливими потребами; проблеми логопедичної допомоги дітям та дорослим; психологічний супровід осіб з порушеннями здоров’я та медико-біологічні проблеми корекційної педагогіки, психології, фізичної терапії та ерготерапії.
Завершаючим етапом роботи студентської конференції було проведення круглого столу на тему «СПЕЦІАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ПСИХОЛОГІЯ, ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ: АКТУАЛЬНІ ЗАПИТИ СЬОГОДЕННЯ» з представниками професорсько-викладацького складу вищезазначених ЗВО та стейкхолдерами (представники від роботодавців, спеціалісти з Управління освіти і науки Сумської міської ради, випускників тощо).
Підсумком роботи стала РЕЗОЛЮЦІЯ:
- Визнати, що надання логопедичного, психолого-педагогічного супроводу та фізичної терапії дитячому і дорослому населенню України в умовах військового стану є вкрай необхідним, тому варто продовжувати активну наукову і практичну взаємодію між науковцями та фахівцями-практиками.
- Продовжити взаємодію з вищими навчальними закладами України та активізувати співпрацю із закордонними вишами з метою науково-практичного співробітництва й обміну досвідом.
- Продовжувати співпрацю з міськими та районними відділами освіти, інклюзивно-ресурсними центрами, спеціальними, загальноосвітніми, соціально-реабілітаційними, оздоровчими та лікувальними закладами Сумської області.
- Залучати до науково-практичної діяльності у галузях логопедії та реабілітації молодих науковців із когорти талановитої студентської та магістрантської молоді.
- Врахувати професорсько-викладацькому складу кафедри логопедії ННІФК СумДПУ імені А.С.Макаренка висловлені думки учасників конференції щодо актуального запиту з підготовки фахівців за кваліфікацією – Логопед.
- Взяти до уваги пропозиції учасників конференції щодо продовження наукових досліджень із питання раннього втручання, організації системи корекційного супроводу у вигляді дистанційної і змішаної форми, необхідності вирішення проблеми психоемоційного здоров’я здобувачів освіти спеціальності 016Спеціальна освіта та викладачів цього ж профілю, що зумовлено екстреними ситуаціями загалом і реаліями сьогодення; також формувати нові сучасні компетентності, в тому числі й партнероздатність.
- Висловити подяку ректорату та директорату за сприяння у проведенні конференції, а також професорсько-викладацькому складу і студентам-доповідачам інших вузів-учасників конференції, стейкхолдерам і випускникам спеціальності «Спеціальна освіта. (Логопедія)» за активну участь у роботі круглого столу.