30 жовтня відбувся просвітницький захід від Психологічної на тему «Як реагувати на людей з протезами» для студентів та співробітників Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка.
Питання про спілкування з військовими сьогодні турбує багатьох в Україні. Якщо ви хочете їх підтримати, висловити подяку, турботу чи занепокоєння, пам’ятайте, що слова теж можуть поранити, зачепити важкі спогади.
Тож психологічна служба надала інформацію про види психологічної реакції, їх причини та зібрала поради, про що не варто говорити з військовослужбовцями.
Люди, які повернулись із зони бойових дій та потрапили в мирне середовище, можуть поводитись інакше. Вони можуть більш гостро відреагувати на вашу спробу допомогти чи поговорити. Тим більше з людиною, яка не має бойового досвіду та не уявляє, що відбувається на фронті.
Проте є одне універсальне правило: про будь-яку дію чи намір варто спочатку запитати. І тільки після отриманої згоди можна продовжувати розмову, підбадьорювати, співчувати чи допомагати. Міністерство охорони здоров’я перерахувало поради, як спілкуватися з людьми без кінцівок чи з протезами:
- Не допомагайте, якщо вас про це не просили. Запитайте, чи потрібна людині допомога, не торкайтесь її чи її допоміжних засобів пересування без дозволу.
- Не жалійте. Важливо не жаліти, а співчувати, адже коли ми жаліємо, ми дивимося на те, що людина втратила, хочемо назвати її "бідний/бідна". А під час співчуття ми бачимо те, що в неї є - силу та витривалість.
- Не запитуйте про травму. Часто людям важко згадувати про поранення чи травму.
- Не ігноруйте. Зустрівши людину з інвалідністю, ми часто почуваємося розгубленими: не знаємо, що сказати, як реагувати, тому уникаємо спілкування з ними. Люди з інвалідністю - такі ж громадяни, як і кожен з нас, багато з них віддали своє здоров’я, захищаючи наше життя. Вони заслуговують на нашу увагу й повагу.
- Не розглядайте. Якщо ви зустріли людину без кінцівки чи з протезом, не намагайтеся детально розгледіти її травму, адже їй це буде некомфортно.
Також не забудьте поговорити зі своїми дітьми про людей з інвалідністю, але не в присутності людини, якої це стосується. Найкраще говорити про це заздалегідь, до того, як діти проявлять цікавість. Вживайте термін "людина з інвалідністю", пояснюйте дитині наведені вище поради.
Двері Психологічної служби завжди відкриті для вас!!!
Якщо у вас є запит на проведення просвітницьких тренінгів або профілактичних заходів та консультативної підтримки ви завжди можете звернутися до Психологічної служби.
Психологічна Служба – e-mail:
Соціальний педагог – Дарина Олександрівна – 099 221 31 89.
e-mail:
Соціальний педагог – Маргарита Юріївна – 095 321 68 75.
e-mail:
Практичний психолог – Яна Миколаївна – 095 318 42 28.
e-mail:
Практичний психолог – Вікторія Олександрівна – 050 735 03 73.
e-mail: