ЯКІСТЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ
В умовах лібералізації вищої освіти, а відтак посилення автономії й соціальної відповідальності університетів, пріоритетними завданнями постали забезпечення ефективності, доступності та якості освіти. Якісна вища освіта розглядається світовим співтовариством як інструмент соціальної і культурної злагоди й економічного зростання. Вихідною позицією забезпечення якості вищої освіти є здатність університету до розвитку надійної внутрішньої системи якості, і ця здатність безпосередньо корелюється з інституційною автономією і відповідальністю перед суспільством.
Забезпечення якості освіти є однією з головних умов, мобільності, сумісності та привабливості системи вищої освіти будь-якої країни, головною складовою престижу закладу вищої освіти. У світовій практиці застосовуються різні підходи в оцінюванні якості роботи Університету: репутаційний (на основі експертних оцінок), результативний (за об'єктивними показниками) і загальний.
Завдання забезпечення якості вищої освіти є багатоплановим і включає наявність необхідних ресурсів: кадрових, фінансових, матеріальних, інформаційних, наукових, навчально-методичних тощо, організацію освітнього процесу, яка найбільш адекватно відповідає сучасним тенденціям розвитку національної та світової економіки та освіти, контроль освітньої діяльності Університету та якості підготовки фахівців на всіх етапах навчання та на всіх рівнях: рівні Університету, державному рівні, міжнародному (європейському) рівні.
Система управління якістю освіти в Університеті повинна забезпечувати моніторинг основних показників якості та на їх основі підготовку рекомендацій для покращення всіх складових підготовки фахівців.
До ключових ланок такої системи відносяться:
- Якість освітніх програм
- Рівень підготовки абітурієнтів
- Інформаційно-методичне забезпечення освітнього процесу
- Кваліфікація професорсько-викладацького складу
- Якість освітнього процесу
- Рівень наукових досліджень, що проводяться в Університеті
- Рівень оснащеності освітнього процесу
- Рівень підготовки випускників, включаючи практичну підготовку і готовність виконувати професійні функції та їх затребуваність на
ринку праці.
Для забезпечення якості підготовки фахівців Університету встановлює вимоги до абітурієнтів, студентів, викладачів і критерії оцінки їхньої відповідності цим вимогам. Щодо рівня підготовки абітурієнтів, то висуваються відповідні вимоги до закладів загальної середньої освіти, ліцеїв, коледжів. Стосовно освітнього процесу здобувачів вищої освіти, вимоги висуваються до всіх кафедр, які забезпечують цей процес, включаючи цикли дисциплін гуманітарної та соціально-економічної, природничо-наукової та професійно-практичної підготовки. При цьому за якість підготовки фахівців з окремих спеціальностей відповідають випускові кафедри.
Центральною ланкою системи управління та забезпечення якості вищої освіти є освітній процес. Контроль у системі забезпечення якості підготовки фахівців має на меті виявлення найбільш слабких сторін освітнього процесу шляхом самооцінки діяльності Університету, яка повинна проводитися систематично за критеріями, визначеними стандартами вищої освіти, та відповідно до вимог Міністерства освіти і науки України. Іншими складовими системи є проведення регулярних опитувань (анкетування) студентів, випускників та їх потенційних замовників.
З метою аналізу якості підготовки фахівців в університеті з дисциплін фундаментальної, загальноінженерної, спеціальної та практичної підготовки ректором НТУУ “КПІ” підписано наказ про впровадження системи щосеместрового ректорського контролю якості підготовки фахівців за всіма спеціальностями університету. Предметом моніторингу є також дослідження роботодавцями оцінок якості підготовки випускників за всіма спеціальностями університету. Таким чином, щосеместрово буде здійснюватися комплексний моніторинг якості освіти на рівні університету, який врахує як якість навчального процесу, так і оцінку випускників КПІ роботодавцями.
- Наказ №426 від 23.09.2024 Про затвердження анкет для проведення моніторингу викликів в організації освітнього процесу в умовах воєнного стану серед здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників СумДПУ імені А.С. Макаренка
- Наказ №273 від 31.05.2024 Про затвердження анкет для проведення моніторингу рівня забезпечення якості вищої освіти серед науково-педагогічних та педагогічних працівників СумДПУ імені А.С. Макаренка
- Наказ №514 від 27.12.2023 Про затвердження анкет для проведення моніторингу рівня забезпечення якості вищої освіти серед здобувачів та науково-педагогічних працівників СумДПУ імені А.С. Макаренка
- Наказ №193 від 15.05.2023 Про затвердження анкет для проведення моніторингу рівня забезпечення якості вищої освіти серед здобувачів та науково-педагогічних працівників СумДПУ імені А.С. Макаренка
- Наказ №107 від 17.03.2023 Про затвердження складу Комісії із забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти
- Положення про забезпечення студентоцентрованого підходу до навчання в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка
- Положення про академічну мобільність здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників СумДПУ імені А. С. Макаренка
- Положення про систему забезпечення академічної доброчесності у освітньо-науковій діяльності СумДПУ імені А.С. Макаренка
- Положення про Асоціацію випускників
- Про затвердження складу експертнихрад стейкхолдерів за освітніми програмами
- Про затвердження складу Ради роботодавців
- Про створення комісії із забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти
- Положення про комісію із забезпечення якості вищої освіти
- Положення про систему внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти
- Про центр забезпечення якості вищої освіти СумДПУ
- Методичні рекомендації до проведення анкетування з питань оцінювання освітнього процесу у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка
- Положення про внутрішній моніторинг якості освітньої діяльності СумДПУ
- Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка