Найбільш часті теми проблем, з якими звертаються до психолога-консультанта на прийом, це:
- невпевненість в собі та проблеми самооцінки;
- проблеми зі взаєминами з близькими;
- страхи та тривоги;
- любовна залежність;
- небажані емоційні стани ( почуття вини, смуток або депресія, гнів, роздратування та ін.)
- проблеми в спілкуванні ж важливими людьми;
- стрес та проблеми на роботі;
- сімейні конфлікти;
- сексуальні проблеми;
- самотність та пошук партнера;
- неприємна поведінка близьких;
- депресія;
- низька самооцінка;
- неможливість прийняти рішення;
- складні відносини з близькими в родині;
- складні відносини на роботі з колективом;
- все ніби добре, але щось не так або все погано,
- складні події в житті, стреси;
- все, що завгодно, що доставляє дискомфорт або знижує якість психологічного життя.
Дорослі люди звертаються до психолога з проблемами, які можуть стосуватись будь – якої сфери людського життя, це можуть бути:
- з проблемами, пов’язаними з відносинами з людьми: з коханими, з дітьми, з батьками, з друзями, з колегами, зі знайомими або не знайомими, а також по причині самотності;
- з внутрішніми конфліктами: хочу, але не можу, можу, але не хочу, а треба, хочу, але не бачу можливості як;
- з проблемами вибору, як вчинити в тій або іншій ситуації;
- коли долають страхи, нав’язливі ідеї, думки, бажання, які заважають жити;
- коли змінюються обставини в житті і треба навчитися жити в нових умовах, наприклад, хвороба або смерть близької людини, розлучення або переїзд, звільнення (дуже гостро в період кризи) або зміна роботи;
- з будь – якими проблемами, що приносять відчуття нещастя.
Результати анкетування першокурсників за 2021-2022 н.р.
- Загальні звіти
- ННІ історії, права та міжнародних віднсин
- ННІ культури і мистецтв
- ННІ педагогіки та психології
- ННІ фізичної культури
- Природничо-географічний факультет
- Факультет іноземної та слов’янської філології
- Фізико-математичний факультет
Результати анкетування першокурсників за 2020-2021 н.р.
- ННІ історії та філософії
- ННІ культури і мистецтв
- ННІ педагогіки та психології
- ННІ фізичної культури
- Природничо-географічний факультет
- Факультет іноземної та слов’янської філології
- Фізико-математичний факультет
Психолог – це не той, хто
знає відповіді на всі питання,
а той, хто знає, як їх шукати.
Дмитро Леонтьєв
Досить часто ми не розуміємо значення того чи іншого слова. І коли нам кажуть «Вам треба звернутися за допомогою до психолога» зазвичай виникає лише одна думка «Навіщо, я (чи моя дитина) ж не псих?». Однак ця думка помилкова.
Багато з тих, хто обрав саме цей шлях, стикаються з такими стереотипами:
- до психологів ходять одні «психи»;
- до психологів ходять слабаки;
- я сам(а) собі психолог або мій друг (подруга) найкращий для мене психолог;
- психологи бачать людей наскрізь.
То хто ж такий – психолог? У чому ж особливості роботи цієї особи і чим вона відрізняється від психотерапевта та психіатра?
Психолог – це спеціаліст, який має відповідну освіту і працює із здоровими людьми, котрим необхідна допомога в різних життєвих ситуаціях (сімейні стосунки, труднощі у дитячо-батьківських взаємовідносинах, непорозуміння з колегами, втрата близьких, проблеми вибору тощо).
Психотерапевт – особа, яка має кваліфікацію з психотерапії. Працює із психологічно здоровими людьми, у яких є внутрішньоособові проблеми, що спричиняють багато незручностей і заважають нормально жити.
Психіатр – лікар із медичною освітою, який працює з людьми, що мають різні психічні захворювання.
Таким чином, якщо в нас у житті складаються ситуації, які ми не можемо вирішити самостійно, або є внутрішньоособові проблеми, тоді йдемо до психолога чи психотерапевта. Усе, що стосується психічних хвороб, то це – до психіатра.
Існує вислів «Краще поплакати у психолога, чим сміятися у психіатра».
Слабка людина не звернеться до психолога, бо, як правило, не шукає рішення, а намагається перекласти відповідальність на інших, звинувачує всіх і все, намагається «забутися» за допомогою алкоголю чи наркотичних речовин. Тільки сильна особа здатна визнати свою проблему. Потрібні неабиякі душевні ресурси для пошуків рішення і мужність для звернення за допомогою.
Той, хто просить про допомогу, виглядає дурнем усього 5 хвилин. Той, хто цього не робить, залишається ним на все життя.
Хтось вважає, що він зможе впоратися зі своїми проблемами самотужки. Але дуже важко подивитися на себе зі сторони. Це все одно, що стоматолог буде сам собі лікувати зуби, а хірург сам себе оперувати.
Близька людина може заспокоїти, надати підтримку. Але, що змінюється у вашому житті після таких «посиденьок»? Пройде час і ви наступите на ті самі граблі. І знову той же стрес й непорозуміння.
Отже, психологи Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка працюють із цілком ЗДОРОВИМИ ЛЮДЬМИ, яким потрібна підтримка у вирішенні конкретної ситуації або проблеми. Наші психологи не дають порад, не мають чарівної палички чи пігулки, не оцінюють і не критикують. Вони спрямовують вас, дають можливість зрозуміти те, що насправді відбувається у вашому житті, допомагають роздивитися різні варіанти рішень та знайти вихід із проблемної ситуації.
Психолог – це той, хто несе світло, поки ви шукаєте дорогу.
Вибір за вами: жити за звичним сценарієм, роками створювати своє власне пекло, змушувати страждати себе та своїх близьких, а, можливо, ризикнути і змінитися.
Велика мужність – усвідомити, що у вашому житті не все добре, наважитися взяти на себе відповідальність за те, що відбувається, і почати з цим працювати. Пройти через біль, страх, власний опір і стати іншим. Із більшими можливостями, із новими бажаннями, із новим поглядом на себе і на все, що вас оточує. І стати ще більш щасливим, здоровим, упевненим і успішним.
«Більшість людей щасливі настільки,
наскільки вони вирішили бути щасливими»
(А. Лінкольн)
Робота практичних психологів Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка спрямована на індивідуальний підхід до кожного слухача, повноцінний розвиток особистості слухача, створенні умов для формування у них мотивацій до саморозвитку, надання допомоги у кризових ситуаціях.
Слід зауважити, що, на даний час, потреба у наданні психологічної допомоги надзвичайно велика. Тому що, студенти стикаються із багатьма проблемними питаннями, які одна людина не в змозі вирішити. Практичні психологи Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка не виступають в ролі арбітра, вчителя, наставника, а ролі фахівців, які здатні вислухати, почути, проаналізувати, зробити висновки та надати рекомендації й пропозиції з того чи іншого питання. Слід сказати, що людина мусить виплеснути накопичений негатив, який тривожить, дратує та порушує емоційну складову людської поведінки у правильне русло. Для цього фахівці психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка застосовують ряд психологічних технік, вправ, методів, напрямів та принципів практичного значення психологічної науки.
Одним із суттєвих форм роботи виступає психологічне консультування.
Психологічне консультування – комплекс короткострокових заходів, які здійснюються психологом і спрямовані на надання отримувачу послуг інформації з психологічних питань, емоційної підтримки, допомоги у прийнятті усвідомлених рішень та оцінці власних психологічних ресурсів для зміни поведінки, на розвиток відповідальності за власну поведінку, самосвідомості та зміну ставлення до проблеми, підвищення стресостійкості та психологічної культури.
Основний засіб консультування – це бесіда, побудована певним чином. У процесі консультації практичні психологи Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка надають психологічну допомогу, допомагаючи клієнту подивитися під різними кутами на труднощі, з якими той зустрівся, і на способи дії в ситуації, з якою він зіткнувся.
Мета психологічного консультування – допомогти студенту у досягненні почуття благополуччя, полегшити переживання стресу, подолати життєві кризи, підвищити їх здатність знаходити вихід зі складних ситуацій і самим приймати рішення. За психологічною консультацією звертаються у випадках міжособистісних конфліктів та інших проблемних питань.
Робота практичних психологів Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка побудована на роботі з різними віковими категоріями та особами різного цільового складу, а саме: студенти (різних соціальних категорій), викладачі, куратори академічних груп, співробітники закладу.
«Щасливий той, хто любить свою роботу…» так написав Ірвін Ямом. Із упевненістю можна сказати, що всі фахівці психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка – щасливі люди.
Щастя – це коли ваші думки, ваші слова
і ваші вчинки знаходяться в гармонії.
Махатма Ганді
Умови нашого сьогодення змушують нас, як представників психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені Антона Семеновича Макаренка, робити крок на зустріч новим та нестандартним формам роботи зі студентами, які здобувають освіту у стінах нашого університету. Для кращої взаємодії студентів в академічних групах, для швидшого налагодження позитивних відносин із викладачами та адміністрацією факультету чи інституту, фахівці психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка активно використовують таку форму роботи, як тренінг та заняття з елементами тренінгу, різні тренувальні вправи та ігрові методи.
Тренінг – це продуктивний і однозначно цікавий процес. Позитивні можливості тренінгу надзвичайно великі, адже створюється доброзичливо-емоційне налаштування в групі та можливість виражати свої думки, переживання, почуття…Студенти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка вчаться працювати в команді, бути «цілісним організмом», розвивають почуття внутрішнього контролю, уяви та творчості. У процесі роботи знижуються негативні емоційні стани та їх прояви. І все це – завдяки тренінговій роботі.
Під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед групою безліч варіантів розвитку та розв'язання проблеми, заради якої вона зібралася. Як правило, студенти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка в захваті від тренінгових методів роботи, тому що ці методи роблять процес навчання цікавим та не обтяжливим.
Тренінг має свої «атрибути». До них належать:
- тренінгова група;
- тренінгове коло;
- спеціально обладнане приміщення та приладдя для тренінгу (фліпчарт, маркери тощо);
- тренер;
- правила групи;
- атмосфера взаємодії та спілкування;
- інтерактивні методи навчання;
- структура тренінгового заняття;
- оцінювання ефективності тренінгу.
Тренінгова група – це спеціально створена група, учасники якої за сприяння ведучого (тренера) включаються в інтенсивне спілкування, спрямоване на досягнення визначеної мети та вирішення поставлених завдань. Тренінгова група зазвичай включає 15-20 осіб. Така кількість студентів дозволяє оптимально використати час та ефективно навчати учасників. Тренінгові заняття можуть бути різної тривалості: від 1,5-3-х годин.
Тренінг проводить тренер (ведучий), котрий спілкується з учасниками «на рівних», є таким самим учасником тренінгової групи, як і всі інші учасники. Але одночасно він є і каталізатором усіх процесів, що відбуваються в групі на шляху до досягнення визначеної мети тренінгу (для цього він повинен розуміти настрій кожного учасника). Тренер відрізняється від інших учасників тим, що:
- володіє інформацією щодо означеної теми;
- знає методику проведення тренінгових занять;
- уміє працювати з аудиторією й володіє методикою навчання дорослих і дітей;
- володіє навичками ведення тренінгової групи (регулює групові процеси, знає, як зацікавити учасників, зняти напруження, спрямувати групу на конструктивне розв'язання проблеми тощо);
- постійно підвищує свій тренерський потенціал;
- знає методи оцінювання результатів тренінгу та вміє їх застосовувати;
- знає про відстрочені результати впливу тренінгу, як очікувані, так і неочікувані.
Висока ефективність тренінгового заняття є результатом того, що: цінується позиція й знання кожного учасника; можна поділитися своїм досвідом і проаналізувати його в комфортній атмосфері без примусу; є можливість навчатися, виконуючи практичні дії; можна припускатися помилок, що не призводитиме до покарання або негативних наслідків; немає оцінок та інших «каральних» засобів оцінювання знань, здійснюється корекційна робота.
Види тренінгових занять: соціально-психологічний тренінг – спрямований на розвиток комунікативних здібностей, міжособистісних взаємин, уміння встановлювати та розвивати різні види стосунків між людьми; тренінг особистісного зростання – зорієнтований на самовдосконалення, вирішення внутрішньо-особистісних конфліктів, суперечностей тощо. Використовується при психологічному супроводі студентів різних категорій; психокорекційний тренінг – метою якого є корекція психічних процесів, тренування певних якостей і здібностей особистості. Використовується при корекції вчинків студентів «групи ризику».
Структура заняття з елементами тренінгу складається із вступної частини. Її найбільш характерними компонентами є власне вступ, правила, знайомство та очікування. Після вступної частини слідує основна частина. Вона складається із послідовних блоків, які спрямовані на визначення проблеми, якій присвячене тренінгове заняття; пошук шляхів її розв'язання; розвиток практичних навичок, потрібних для цього. І останньою є – завершальна частина. Тренінгові заняття завершуються спеціальними вправам, які входять до «ритуалу» прощання - рефлексії. Однак перед цим слід спочатку зробити оцінку, або ж аналіз заняття. Оцінка сприяє здійсненню самоаналізу студента, як учасника процесу, стимулює появі нових ідей, допомагає зрозуміти ступень досягнення поставленої мети та скоректувати план подальших дій на слідуючи заняттях.
Тренінг – це можливість і привілей почати освоювати незадіяний досі життєвий, творчій і духовний потенціал, за межами того, що ви знаєте. Тож все можливо у вашому житті, навіть найвідважніші мрії, які б вони не були, вони б ніколи не відбулися самі собою – без вашої участі. Зробити крок на зустріч, довіритися фахівцям психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка – це вже 90% зробленої справи. А вам залишається лише 10% активної участі та свого часу для відвідування тренінгових занять.
Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх.
Генрі Форд
Індивідуальна робота – добре. Однак досить часто найбільш продуктивнішою та ефективнішою є саме робота в групі. Фахівці психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка доволі часто використовують саме цей метод у своїй роботі, як зі студентами, так і з викладачами. Адже групова робота дозволяє розкрити широкий спектр для обговорення, вона акумулює різносторонні погляди на ті чи інші питання, допомагає стати більш лояльнішим у розумінні один одного.
Що стосується соціальної роботи із групою, то це – метод, який використовується з метою надання студенту допомоги, завдяки передачі групового досвіду для розвитку його фізичних і духовних сил, формування соціальної поведінки.
Переваги групової форми роботи:
- група віддзеркалює суспільство в мініатюрі й тому може бути «полігоном» для розвитку різних соціальних умінь.
- Людина може освоювати в групі нові уміння, експериментувати з різними стилями стосунків серед рівних партнерів.
- Група дозволяє отримати зворотній зв'язок і підтримку від людей зі схожими проблемами, учасники можуть ідентифікувати себе з іншими.
- Груповий досвід протидіє відчудженню, що допомагає встановленню ближчих стосунків з оточенням і розв’язанню міжособистісних проблем.
- Група полегшує процеси саморозкриття, самодослідження і самопізнання учасників.
- Взаємодія в групі створює напругу, яка може трансформуватися в конструктивну роботу з виявлення і розв’язання психологічних проблем учасників.
- Групова психологічна робота дозволяє запрошувати відразу багато клієнтів і тому доступніша для учасників, ніж індивідуальна.
Є закономірним, що групові форми роботи домінують у психологічній практиці оскільки вони не тільки відображають суспільні процеси, які відбуваються в мікрогрупах, але й дозволяють ефективно розвивати групу в різних аспектах.
Існує таке поняття, як групова згуртованість – це показник міцності, єдності і стійкості міжособистісної взаємодії ї у групі, що характеризується взаємною емоційною привабливістю членів групи і задоволеністю групою. Групова згуртованість може виступати і як мета психологічного тренінгу, і як необхідна умова успішної роботи. У групі, сформованій з незнайомих студентів, якась частина часу обов'язково буде витрачена на досягнення того рівня згуртованості, який необхідний для вирішення групових завдань.
Фактори, що сприяють групової згуртованості:
- Збіг інтересів, поглядів, цінностей і орієнтації учасників групи.
- Достатній рівень гомогенності складу групи (особливо за віковим показником – небажано об'єднувати в одній групі осіб старше п'ятдесяти років і молодше вісімнадцяти).
- Атмосфера психологічної безпеки, доброзичливості, прийняття.
- Активна, емоційно насичена спільна діяльність, спрямована на досягнення мети, значимої для всіх учасників.
- Привабливість ведучого, як зразка, моделі оптимально функціонуючого учасника.
- Кваліфікована робота ведучого, що використовує спеціальні психотехнічні прийоми і вправи для посилення згуртованості.
- Наявність іншої групи, яка може розглядатися, як та, що «змагається» в певному відношенні.
- Присутність людини, здатної протиставити себе групі, тієї, що різко відрізняється від більшості учасників (як показує сумний досвід не тільки тренінгів, а й повсякденного життя, люди особливо швидко гуртуються не в боротьбі за щось, а в боротьбі проти когось).
Фахівці психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка можуть проводити групові зустрічі із представниками студентської молоді (пільгової категорії) для надання інформативних послуг, які стосуються оформлення соціальної чи академічної стипендій, також це можуть бути звернення замісників деканів, замісників директорів, старост, кураторів ітд. Тематика звернень для проведення групової роботи може бути обрана за власним бажанням того хто звертається за допомогою до психологічної служби, або ж згідно затвердженого плану роботи служби.
Таким чином, група – це не просто кількість людей, яких зібрано разом, а система, яка характеризується спільністю відчуттів, наявністю особливої атмосфери, яка висловлюється словами, мімікою, позами і жестами.
Групова робота – один з методів соціальної роботи, один із найбільш успішних винаходів, який створено для вирішення проблем знеособлення, втрати індивідуальності і відчуття реальності, відчуженості, які характерні для багатьох людей у сучасному суспільстві.
Скажи мені – і я забуду.
Покажи мені – і я запам’ятаю.
Дай мені діяти самому – і я навчуся.
Китайська мудрість
Одним із найважливіших видів діяльності практичних психологів Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, є просвітницька робота.
Необхідність такого виду роботи викликана тим, що впродовж тривалого періоду штучно стримувалися розвиток і поширення психологічних знань взагалі і психологічної допомоги зокрема.
Просвітницьку роботу можна розглядати, як у широкому, так і у вузькому розумінні.
У широкому тлумаченні будь-яка діяльність служби (діагностика й моніторинг умов та рівня розвитку особистості, консультативно-методична робота чи психотерапевтична робота, реабілітаційні заходи тощо) спрямовані на психологічну просвіту людей, оскільки знайомлять їх зі специфікою діяльності практичного психолога, її методами, можливостями.
Вузьке розуміння просвітницької діяльності охоплює цілеспрямовані дії психологів, які пов'язані із поширенням психологічних знань.
Завданнями просвітницької діяльності є:
- поступове усвідомлення студентами цілей, завдань та можливостей соціально-психологічної служби, розуміння кола проблем, які вони можуть розв'язати за допомогою психолога чи соціального педагога; уявлення про те, до якої саме служби варто звертатися;
- підвищення психологічної компетентності студентів з метою розширення їхніх можливостей самостійно розв'язувати проблеми й конфлікти, які виникають в особистому житті та професійній діяльності;
- підвищення психологічної культури суспільства в цілому, оскільки розв'язання багатьох соціальних проблем, що виникають у суспільстві, неможливе без знання та врахування психологічних чинників (це, зокрема, такі проблеми, як наслідки бойових дій на сході України, міжнаціональні конфлікти тощо).
Форми просвітницької діяльності обираються залежно від специфіки сфери функціонування психологічної служби і включають: лекції та виступи на семінарах та нарадах, бесіди, консультації, методичні листи та рекомендації, виступи у пресі, тренінги, "круглі столи", виставки літератури, диспути, виступи психологів на радіо та телебаченні тощо.
Загальні завдання та форми реалізації просвітницької роботи конкретизуються залежно від сфери соціальної практики, в межах якої функціонує соціально-психологічна служба.
Просвітницька діяльність психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка спрямована на психологічну просвіту адміністрації, викладачів та студентів і передбачає розкриття можливостей психології для вдосконалення навчально-виховного процесу. Важливими завданнями є поширення психологічних знань, популяризація наукової психологічної літератури, формування інтересу до психологічних знань. Основними її формами є лекції, психолого-методичні семінари, виступи, консультації, бесіди, методичні листи та рекомендації для студентів і викладачів.
Отже, конкретна просвітницька робота передбачає такі важливі моменти:
- пропаганду діяльності психологічної служби;
- ознайомлення певного контингенту людей із психологічними знаннями, які відповідають їх актуальним потребам і запитам;
- вибір таких форм просвіти, які полегшують сприймання психологічної інформації, викликають інтерес до психологічних знань, формують потребу користуватися ними у житті.
Через двадцять років
Ви будете більше шкодувати про те,
що не зробили, ніж про зроблене.
Марк Твен
Профілактична робота працівників психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка – це система заходів, спрямованих на охорону психологічного здоров’я, попередження виникнення конфліктів та проблем у міжособистісних стосунках, на запобігання створенню конфліктних ситуацій у освітньому процесі.
Профілактична робота працівників психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка націлена на створення таких умов навчання та виховання, які б сприяли гармонійному психологічному та особистісному розвитку здобувачів освіти. Такими умовами є:
- увага до адаптації студентів до нового життя з його вимогами й труднощами;
- диференціація та індивідуалізація навчання, спрямовані на виявлення інтересів і схильностей студентів, розвиток їх здібностей та творчих можливостей;
- сприятливий психологічний клімат у колективі чи академічній групі.
Працівники психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка пильно стежать за збереженням та зміцненням психологічного здоров’я студентів і щороку проводять ряд заходів, лекцій та акцій спрямованих на профілактику здорового способу життя студентів Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка.
Працівники психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка тісно співпрацюють із організацією «Клініка, дружня до молоді». Яка щороку активно долучається до співпраці 1 грудня до Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом, допомагає у наданні роздаткового матеріалу, засобів контрацепції та іноді експрес тестів.
Також, працівники психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка щорічно проводять акції, лекції, тренінгові заняття, зустрічі присвячені різним тематичним дням, таким як:
- 10.10. Всесвітній день Психологічного здоров’я.
- 20.10. Всесвітній день боротьби із захворюванням раку молочної залози.
- 29.10. Всесвітній день боротьби з інсультом.
- 12.11. Всесвітній день боротьби з пневмонією.
- 14.11. Всесвітній день боротьби з пневмонією.
- 14.11. Всесвітній день боротьби з діабетом.
- 15.11. Міжнародний день відмови від куріння.
- 16.11. Міжнародний день толерантності.
- 25.11. Міжнародний день боротьби за ліквідацію насилля щодо жінок.
- 03.12. Міжнародний день інвалідів.
- 04.02. Всесвітній день боротьби з раком.
- 21.03. Міжнародний день людини з синдромом Дауна.
- 24.03. Всесвітній день боротьби із захворюванням на туберкульоз.
- 02.04. День поширення знань по аутизму.
- 07.04. Всесвітній день здоров’я.
- 11.04. Всесвітній день боротьби з Паркенсоном.
- 05.05. Міжнародний день боротьби за права інвалідів.
- 17.05. Міжнародний день боротьби з гомофобією.
- 31.05. Всесвітній день проти тютюну.
- 26.06. Міжнародний день боротьби проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу.
- 28.07. Всесвітній день боротьби з гепатитом.
- 30.07. Всесвітній день боротьби з торгівлі людьми.
- 04.08. Всесвітній день сексуального здоров’я.
Також, працівники психологічної служби Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка постійно оновлюється інформація із вище поданих подій, із якими можуть ознайомитись як студенти нашого університету, так і їх батьки чи просто відвідувачі.
Стеж за своїми думками – вони стають словами.
Стеж за своїми словами – вони стають вчинками.
Стеж за своїми вчинками – вони стають звичками.
Стеж за своїми звичками – вони стають характером.
Стеж за своїм характером – він визначає твою долю.
Соціальний супровід – це комплекс заходів, що передбачає оцінку потреб отримувача послуги, визначення шляхів вирішення основних проблем, навчання та розвиток навичок, спрямованих на подолання чи мінімізацію складних життєвих обставин, регулярні зустрічі чи відвідування отримувача послуги з метою моніторингу виконання поставлених завдань, сприяння у отриманні інших послуг.
Отримувачем соціальної послуги соціального супроводу є особа (студент), яка перебуває у складних життєвих обставинах (далі – СЖО) і не може самостійно подолати або мінімізувати негативний вплив таких обставин.
Соціальна послуга надається після комплексного визначення та оцінки індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, складання індивідуального плану дій та збору необхідних документів для отримання соціальної послуги.
Принципи надання соціальної послуги соціального супроводу:
- доступність соціальної послуги;
- незалежність отримувача соціальної послуги;
- захист та безпека отримувачів соціальної послуги;
- конфіденційність інформації.
Основні дії та заходи, що становлять зміст соціальної послуги соціального супроводу передбачають:
- відвідування отримувача соціальної послуги за місцем його проживання (перебування);
- оцінку потреб особи, яка перебуває у СЖО;
- інформування щодо питань, пов’язаних з наданням інших послуг і соціальної допомоги.
- надання інформаційно-освітніх матеріалів, інструкцій, буклетів, листівок;
- бесіди з отримувачем соціальної послуги, членами його сім’ї, особами з найближчого оточення (очно, телефоном);
- психологічну підтримку згідно з професійною компетенцією;
- залучення отримувача послуги до участі у тренінгах, дискусіях, засіданнях за круглим столом, семінарах, лекціях та інших заходах;
- допомогу отримувачу соціальної послуги в оформленні документів;
- перенаправлення отримувача соціальної послуги до інших надавачів соціальних послуг, у тому числі для отримання спеціалізованих послуг;
- ведення документації.
У разі успішного виконання плану соціального супроводу надавач соціальної послуги проводить заходи щодо підготовки отримувача соціальної послуги до завершення її надання, спрямовані на підвищення його самостійності, відповідальності за власну життєдіяльність та посилення потенціалу найближчого оточення отримувача соціальної послуги щодо подолання СЖО.